Zundertse Bode weeknr 27

Zomers terras schaken

Net als bij het voetbal zit ook bij het schaken het seizoen er weer op. Echter echte schakers weten niet van opgeven en schaken tijdens de zomer lekker door.

Deze competitie wordt “De Zomeravond Competitie” ofwel Zomerschaak genoemd en vindt iedere donderdagavond plaats op het gezellige terras van Cafe 2.

Schakers van verschillende niveaus spelen hier 2 partijtjes per avond waarbij de gezelligheid voorop staat. Inschrijven of aanmelden hoeft niet, iedereen die komt aanwaaien wordt ingedeeld. Ook niet leden van de club zijn van harte welkom om aan te schuiven. Je kunt ook op het terras komen zitten om stiekem te kijken natuurlijk. Terras schaken wordt ook vaak gezien als een excuus om er gewoon even tussenuit te zijn. Het is zelfs mogelijk alleen een schaakbord weg te zetten voor de schijn, en lekker wat te drinken.

Aanvang van de eerste partij is 20.00 uur, aanvang van de tweede partij is 21.30. Je mag ook kiezen om maar 1 van deze 2 partijen te spelen. Je mag zelfs kiezen om helemaal niet te spelen en gewoon te komen kijken hoe dat nou allemaal gaat. Natuurlijk zijn er ook zeer fanatieke schakers die kampioen willen worden van deze competitie. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Kom los van de tv, pc en telefoon, en laat je gedachten dwalen tegenover een tegenstander van vlees en bloed. Vind een gewiekst plan, maak kennis met nieuwe mensen en geniet van de warme zomeravond op een nieuwe manier. Is het mooie spel je totaal vreemd? De Terras Schakers van Sv De Raadsheer leggen het je graag uit.